Tuesday, March 31, 2009

Sopp-idioti; Dag 0 - Tillagning


Ja. Då var vi igång då.
Har köpt kaninmat för 140spänn.
Bar hem allt (typ 8kilo grönsaker + 1,5liter krossade tomater) med en maxpuls på 194slag/min.
Skärde allt.
La allt i min största kastrull.
Konstaterade att vattnet inte fick plats (och då skippade jag ändå hälften av löken och en morot.)
Ställde kastrullen på spisen. VIPS! Så luktade det bränd selleri och köttbuljong i hela lägenheten.
Men så rörde jag om lite och fick i 2,5liter vatten :)
Nu har det puttrat i en kvart och har en bra stund kvar. När den ser okej ut så ska ni få lite bilder :)
Om man bortser från alla grönsaker jag inte gillar (allt utom den gula paprikan) så ser det faktiskt ganska aptitligt ut :)

Önska mig lycka till! :D


Status:
BMI: N/A
Snittpuls: 97
Humör: Tipp topp men orolig för den kommande sopp-veckan
Fislukt: 0 av 10
Midjemått: 86cm
Känner mig: Riktigt bra trots för lite sömn och calzone till lunch


Den färdiga soppan! :)

No comments:

Post a Comment