Friday, July 01, 2011

Full dag!

Blev "väckt" 06:30 imorse.
Jag var ju i princip vaken eftersom man inte kan sova mycket mer än 21timmar på 2 dygn..
Alltid lika mysigt när gbgare ställer till det så man får jobba lite extra. Elleeeer..?

Efter 10,5timmars arbetsdag vart det att avnjuta sushi med Diddi :)
(Det var ju säkert 6timmar sen jag åt sushi senast..!)

Och sen bar det förvånansvärt av till Systemet!
Diddi behövde inte dit och inte jag heller,
så jag insisterade!

"Hej, jag behöver ett vin som går att lagra."
"Hehe.. Lagra??"
"Ja, alltså. JAG dricker inte vin men helt plötsligt har jag en vinkällare... Så jag tänkte fylla den!"
Första vinar'n! :)
"Haha, okej... Rött eller vitt?"
"Ehm... Rött?"
"Okej, då går vi hit bort till de röda vinerna!"
"Ehh.. gärna fin flaska..."
"Ja men det är lugnt! Alla viner som går att lagra är lite dyrare och har fina flaskor! *Pekar på en hylla*"
"Ehm.. *gulp* dyrare? Jaha! Men de där är ju inte så dyra!"
"Nä, inte ens femhundra! :D"
"Den va fin! Den tar jag! Tack för hjälpen! :)"
"Varsego!"

Sen förolämpade gubben i kassan mig genom
att inte fråga efter legg.
Jag påpekade såklart att jag tog illa upp.
"Jo, fast det ser ju ut att va ett tag sen..."
TACK!?

Ölkorv, iste och vattenpipa på balkongen gjorde mig på gott humör igen :)

Sen iaktog jag Diddi medans hon strök gardiner i vad som kändes som timtal.
Man får ju ta till vara på såna tillfällen i livet!
Såna man inte är med om så ofta alltså.
Att se Diddi stryka händer väl ungefär lika ofta som att man ser en monchichi stoppa upp tummen i röven (jag har testat, armarna är något för korta...)

Igår bokades det Thailandsresa!
Om "bara" 196dagar bär det av! :)

2 comments: