Tuesday, July 12, 2011

Yes!

Så har man vart skitduktig och tvättat bilen för hand :)
Det var ingen liten kakbit det inte!
Först köpa rengöringsmedel av alla dess slag,
sen köpa vattenslang.
Det trodde jag skulle bli den enkla biten men tji fick jag!
Vill man ha en färdigmonterad slang får man betala över tusen spänn!
No way!
Så jag ägnade ca 15minuter åt att fnula på vilka delar jag behövde...
Kom på i kassan att jag hade tagit en del för mycket men spelade världsvan och betalade snällt för den med.
Kom hem och insåg att jag missat bilschampo...
Googlade "istället för bilschampo" och fick fram att diskmedel inte var bra för lacken men att grönsåpa var ännu värre.
Så det vart Yes diskmedel!
Visade sig att 1dl Yes inte var nödvändigt - fick fylla på hinken ett antal gånger för att det skulle bli mer vatten än lödder...
Slangen var förvånandsvärt enkel att montera ihop!
Största problemet är att jag inte vet vart jag ska göra av den extra delen.
Man vill ju inte tappa bort en helt onödig del.
Man vill ju lägga den på ett smart ställe och världsvant kunna försvara sig med "Kan va bra att ha, det förstår väl alla!"

Så...
Anledningen till att jag ens fick för mig att tvätta bilen var för att jag imorse hänvisade en kollega (aka min tvilling/bortbyting) att parkera mellan min och en annan bil.
"Där i hörnet mellan den blå och den gråa!"
Han fick kika en rejäl stund för att se vilken av bilarna som var blå...


1 comment: