Thursday, September 01, 2011

I det långa loppet


Så har man storhandlat.
Mycket obehaglig upplevelse.
Inte minst eftersom ICA Maxi var proppfyllt med ungdomar som "inventerade" eller dylikt.
(Funderade mer än fem gånger på att plocka på mig varor av just den sorten som de inventerade men lyckades hålla mig.)

Men jag får väl erkänna att det här med att storhandla kanske är en bra idé,
Pytteliten, surfsugen männsika.
det var ju inte alls lika obehagligt som att behöva "små"handla tre gånger på en vecka liksom.
Måste dock varit något fel på min kundvagn.
Den kändes enorm och drog åt höger.
Inte alls praktiskt när man ska surfa samtidigt som man går.
Hur gör pyttesmå, surfsugna människor liksom?

Var även livrädd för att få avstämning (inte för att jag medvetet stal något utan för att det är skitmycket smidigare att få det när man bara köper två varor) och höll på att svimma varje gång jag såg någon storhandlare som inte använde sig av självscanning.
WTF liksom.
Hur tänkte hon nu!?

Det är säkert smidigare att handla när man har lite rutin på det där med inköpslista.
(Nej, jag använde ingen sådan - återstår att se under matlagningsveckan hur mycket jag missade.)
Min mor till exempel skriver sina inköpslistor i den ordning som varorna finns i butiken.
Hade jag ärvt denna talang hade jag sluppit gå tillbaka genom halva (j*vla) butiken när jag kom på att "de här hamburgarna jag just la ner i vagnen kanske man skulle ha lite grönsaker på".

No comments:

Post a Comment