Friday, August 05, 2011

Middagsbjudning

Ponera att du och tändvätskeflaskans barnsäkra kork inte riktigt är överens.
Ponera då att spetsen på din dyraste kökskniv går av.
Ponera sedan att du lyckas få till ett rejält rökmoln när du genom ett skärsår i sidan av flaska på tändvätskan öser på mer för att få igång grill h*vetet igen.
Ungefär där tröttnade jag på att vara värdinna...

Vart knivspetsen befinner sig är fortfarande oklart och jag är tacksam för att gästerna behöll skorna på och inte tog den med sig hem...

Men trots denna lilla incident (som gästerna hittills inte vet om) har jag haft en kanonkväll!
Fick glänsa med en flaska rödvin från min vinkällare - som var jäkligt god
(Har nu bara en stackars flaska kvar :P)
Och dessutom bjuda på wirre :)
Så, vad bjöds det på matmässigt?
Honungsmarinerad oxfilé med rotfrukter, bea, grillad halloumi och grekisk sallad :)
Ett besök in till hönsen hanns med och en låååång promenad i hyresvärdens trädgård.
Måste kanske medge att han har helt magnifika blommor...
Änglatrumpeter som är drygt två meter höga och pelargoner som tar upp säkert en kvadratmeter!

Helnöjd med kvällen och onykter som jag är bör jag säkert sova
men... näää!!!!

3 comments:

  1. Da perfect little Hausfrau:)

    ReplyDelete
  2. Kanske detta kan vara något för dig? ;)


    http://www.jula.se/elektrisk-grilltandare-769032

    ReplyDelete
  3. Det är precis vad jag kan behöva! :)

    ReplyDelete