Thursday, August 25, 2011

Recepttips; Det som finns hemma-pastasallad

Mhm.
Ikväll serveras det pastasallad här i huset.
Tyvärr fick jag ingen middagsgäst men men.
Mer till mig.
Här kommer då receptet som gärna får modifieras då det baseras på vad man har hemma.


Pris; beror lite på vad du betalade för det du har i...
Svårighetsgrad; Låg (ca 3/10)
Riskfaktor; 5/10. Både kniv och 2 spisplattor är inblandade.
Ätes; Ev. med dressing, men det gillar inte jag.
Tips från coachen; Skölj pastan med kallt vatten innan du smakar om den är klar, annars bränner man lätt tungan.

Ingredienser;
Pasta (vilken sort man vill)
Grönsaker (idag använder jag gurka och tomat - för det fanns hemma)
Sallad om man vill (men det är bara vatten och kemikalier i det så jag tänker sk*ta i det)
Ost (brukar ha fetaost men idag finns bara riven Taco-ost så det får duga!)
Bacon (inte ett måste, men man måste ju ha i lite djur för att det ska kallas mat, går säkert lika bra med korvbitar el dyl, utan erfarenhet tipsar jag er om att inte ha i blodpudding, tror på riktigt att det blir äckligt då.)

Tillagning;
Koka pasta (står på hur länge) medens du steker baconet och skär grönsakerna.
Kolla enligt tipset ovan om pastan är klar.
Baconet får man ju steka hur länge som man själv vill.
Låt baconet svalna i stekpannan (för ett smalare alternativ låter du det "rinna av" på en bit hushållspapper) medens du låter kallt vatten forsa ner i pasta-kastrullen och kolla lite snabbt (ca 10min) om det hänt något på fb nyligen.
Blanda ihop allt å ät.
Drick gärna något gott till (i mitt fall blir det idag vatten.)

No comments:

Post a Comment